Dobře odpočatí do školy

Spánek je pro děti velmi důležitý, koneckonců má přímý vliv na výkon, a tedy i na výsledky ve škole. Pokud váš potomek nespí dostatečně, vaše dítě bude ve třídě často unavené a nebude již zvlášť vnímavé na školní povinnosti. Vysvětlíme, jak můžete svým potomkům pomoci lépe spát.

Nedávná studie ukazuje, že dětem chybí v průměru 1,5 hodiny spánku za noc. Pro optimální výkon ve škole by měli děti spát asi 10 hodin v noci. U mladých lidí se 8 hodin považuje za dostatečné. Před spaním se však často zpozdí hraním her na smartphonu, surfováním po internetu nebo čtením.

Mýtus, že „vyspávání“ o víkendu může kompenzovat nedostatek spánku vyvrací expert na spánek Dr. Günther W. Amann-Jennson. Je tomu naopak, protože „nepravidelné spánkové návyky mají negativní vliv na schopnost učení“.

Denní režim je důležitý

Správnému spánku se děti musí nejprve naučit. Není neobvyklé, že se obávají, že přicházejí o něco důležitého, a proto nechodí do postele z vlastní vůle. Rodiče by proto měli vytvořit konkrétní denní rutinu a také zajistit pravidelnou dobu spánku. V dětském pokoji by také neměla být elektronická zařízení, jako jsou smartphony, televizory, herní konzole nebo počítače, protože mohou rušit relaxaci a způsobovat problémy s usínáním

4 tipy pro dobře odpočinutý každodenní školní život:

  1. Struktura dne: Jasně strukturovaný den s pravidelnou posloupností pomáhá dětem večer snadněji relaxovat. Nechte den klidně a harmonicky skončit a večer se vzdejte dovádění. Využití televize, počítače a internetu by také měla probíhat s mírou.

  2. Spolehněte se na rituály před spaním, pokud chcete svému dítěti pomoci usnout, pomohou vám konkrétní doby před spaním a rituály před spaním přizpůsobené jeho věku. Představitelné jsou například koupání, přebalování, mazlení, zpěv ukolébavky před spaním nebo čtení pohádek. Všechny tyto věci pomáhají vašemu dítěti cítit se bezpečně a klidně.

  3. Zajistěte dobrou spánkovou atmosféru: Před spaním vyvětrejte dětský pokoj, abyste zajistili dostatek kyslíku, a poté místnost ztmavte. Aby se váš potomek naučil kombinovat den pouze s aktivitou, mělo by se kojení, přebalování nebo uklidňování provádět, pokud možno v klidu a ve tmě.

  4. Vytvoření dokonalého klimatu v posteli: Potřeby dětí se liší od potřeb dospělých, na jedné straně děti potřebují teplejší prostředí než dospělí, ale na druhé straně se také rychleji potí. Proto se ujistěte, že je teplota dokonale vyvážená a zabraňte hromadění tepla, to je možné například u přikrývek a polštářů naplněných panenskou ovčí vlnou, poskytují v létě chlazení a v zimě teplo…

FACEBOOK
KDE O NÁS USLYŠÍTE